دانلود نمونه سوالات استخدامی وزارت نیرو در سال 97

سوالات استخدامی شرکت‌های وابسته (غیردولتی) +سوالات استخدامی توزیع نیروی برق،سوالات استخدامی آب و فاضلاب شهری سوالات استخدامی مدیریت تولید برق (نیروگاه)دانلود نمونه سوالات استخدامی هلال احمر با جواب ,دانلود نمونه سوالات استخدامی هلال احمر ۹۵″,دانلود نمونه سوالات استخدامی هلال احمر پارسال,”دانلود نمونه سوالات استخدامی هلال احمر سالهای گذشته,”دانلود نمونه سوالات استخدامی هلال احمر+جواب,”دانلود نمونه سوالات استخدامی هلال احمر تستی”,

دانلود نمونه سوالات استخدامی وزارت نیرو در سال 97

سوالات استخدامی شرکت‌های وابسته (غیردولتی) +سوالات استخدامی توزیع نیروی برق،سوالات استخدامی آب و فاضلاب شهری سوالات استخدامی مدیریت تولید برق (نیروگاه)دانلود نمونه سوالات استخدامی هلال احمر با جواب ,دانلود نمونه سوالات استخدامی هلال احمر ۹۵″,دانلود نمونه سوالات استخدامی هلال احمر پارسال,”دانلود نمونه سوالات استخدامی هلال احمر سالهای گذشته,”دانلود نمونه سوالات استخدامی هلال احمر+جواب,”دانلود نمونه سوالات استخدامی هلال احمر تستی”,

“دانلود نمونه سوالات استخدامی هلال احمر”,نمونه سوالات استخدامی هلال احمر,”دانلود رایگان دانلود نمونه سوالات استخدامی هلال احمر,”دانلود نمونه سوالات استخدامی هلال احمر با جواب ,”دانلود نمونه سوالات استخدامی هلال احمر با پاسخ,”دانلود نمونه سوالات استخدامی هلال احمر با پاسخنامه”,دانلود نمونه سوالات استخدامی هلال احمر ۹۵″,دانلود نمونه سوالات استخدامی هلال احمر پارسال,”دانلود نمونه سوالات استخدامی هلال احمر سالهای گذشته,”دانلود نمونه سوالات استخدامی هلال احمر+جواب,”دانلود نمونه سوالات استخدامی هلال احمر تستی”,دانلود نمونه سوالات استخدامی هلال احمر تشریحی,”دانلود نمونه سوالات استخدامی هلال احمر+پاسخ,”دانلود نمونه سوالات استخدامی هلال احمر+کلید,”دانلود نمونه سوالات استخدامی هلال احمر+پاسخنامه,”نمونه سوالات استخدامی هلال احمر دروس عمومی
۳۰۰سوال کمک‌های اولیه با پاسخ
۷۵ سوال اساسنامه‌ی جمعیت هلال احمر با پاسخ
۳۵ سوال تاریخچه‌ی صلیب سرخ و هلال احمربا پاسخ
۵۵۰ سوال معارف اسلامی با پاسخ
۵۵۰ سوال زبان و ادبیات فارسی با پاسخ
۵۵۰سوال زبان انگلیسی ـ عمومی با پاسخ
۵۵۰سوال فنّاوری اطلاعات (مهارت‌های ۳، ۴، ۶ و ۷ I.C.D.L)
۱۰۰ سوال هوش و توانمندیهای ذهنی با پاسخ
نمونه سوالات تخصصی استخدامی هلال احمر متصدی نجات(کد۱۰۱)
نمونه سوالات تخصصی استخدامی هلال احمر نجاتگر راننده کد ۲۰۱
نمونه سوالات تخصصی استخدامی هلال احمر مسئول امور امدادی و انباردار کد ۲۰۲
نمونه سوالات تخصصی استخدامی هلال احمر کارشناس امور امدادی کد ۱۰۲
نمونه سوالات تخصصی استخدامی هلال احمر کارشناس امداد و نجات کد ۲۰۳
نمونه سوالات تخصصی استخدامی هلال احمر حسابدار کد ۱۰۳
نمونه سوالات تخصصی استخدامی هلال احمر خزانه دار و مسئول امور عمومی کد ۲۰۴
نمونه سوالات تخصصی استخدامی هلال احمر حسابدار دریافت و پرداخت کد ۲۰۵
نمونه سوالات تخصصی استخدامی هلال احمر حسابدار تنظیم حساب ها کد ۲۰۶
نمونه سوالات تخصصی استخدامی هلال احمر کارشناس امور مالی کد ۲۰۷
نمونه سوالات تخصصی استخدامی هلال احمر کارشناس آمار موضوعی کد ۱۰۴
نمونه سوالات تخصصی استخدامی هلال احمر کارشناس آمار کد ۲۰۸
نمونه سوالات تخصصی استخدامی هلال احمر مامور حراست کد ۱۰۵
نمونه سوالاتتخصصی استخدامی هلال احمر خدمات دارویی کد ۲۱۹
کلمات کلیدی

نمونه سوالات استخدامی آموزش و پرورش ۹۵

دانلود رایگان سوالات کارشناس رسمی دادگستری سال 95

اس ام اس تبریک سال نو 95

دانلود سوالات تستی استخدامی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم

سوالات استخدام صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم 94

سوالات استخدامی دانشگاه کردستان

دانلود رایگان نمونه سوالات آزمون استخدامی متمرکز دستگاههای اجرایی

سوالات آزمون‌ استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی

سوالات دومین آزمون‌ استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی

دانلود رایگان سوالات تخصصی آزمون استخدامی قوه قضاییه 96

اس ام اس تبریک سال نو 96

سوالات استخدامی علوم پزشکی۹۵+لو رفته

سوالات سومین آزمون استخدامی مشترک فراگیر دستگاههای اجرایی ۹۵+لورفته

نمونه سوالات آزمون استخدامی آموزش و پرورش دبیر فیزیک

سوالات آزمون استخدام هلال احمر در سال قبل +منابع آمادگی 95

”دانلود نمونه سوالات استخدامی هلال احمر با پاسخنامه

”دانلود نمونه سوالات استخدامی هلال احمر با پاسخ

”دانلود نمونه سوالات استخدامی هلال احمر با جواب

”دانلود رایگان دانلود نمونه سوالات استخدامی هلال احمر

“دانلود نمونه سوالات استخدامی هلال احمر”

نمونه سوالات استخدامی هلال احمر

سوالات طبقه بندی شده آزمون های حق العمل کاری گمرک

کلاهبرداری سایت طلا فایل

شکایت از سایت طلا فایل

علت مرگ مهرداد اولادی سکته قلبی

علت مرگ مهرداد اولادی سکته

علت مرگ مهرداد اولادی ایست قلبی

علت مرگ مهرداد اولادی

مرگ مهرداد اولادی

درگذشت مهرداد اولادی

آئین نامه اداری و استخدامی کاکرنان غیر هیات علمی
آیین نامه اداری و استخدامی کارمندان غیرهیأت
علمی دانشگاه/ دانشکده علوم پزشکی و
خدمات بهداشتی درمانی .................................
فصل اول : تعاریف
ماده ١. در اجرای بند ب ماده 20 قانون برنامه پنجم توسعه
اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، آیین نامه
اداری و استخدامی کارمندان غیر هیأت علمی دانشگاه/ دانشکده
علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی/ موسسه آموزشی
پژوهشی که از این پس به اختصار "موسسه" نامیده می شود،
برابر مفاد این آیین نامه می باشد.
ماده 2. کارمند: فردی است که براساس ضوابط و مقررات
مربوط، به موجب حکم و یا قرارداد مقام صلاحیت دار در موسسه
به خدمت پذیرفته شود.
ماده 3. استخدام: عبارت است از به کارگیری شخص حقیقی
به صورت رسمی یا پیمانی یا قراردادی طبق ضوابط و مقررات
مندرج در این آیین نامه بمنظور خدمت در موسسه.
ماده 4. حکم سازمانی: عبارت است از دستور کتبی مقامات
صلاحیت دار موسسه که با رعایت مفاد این آیین نامه به منظور
استخدام اشخاص حقیقی صادر شده باشد.
ماده 5. سابقه خدمت دولتی: عبارت است از مدت خدمت در
وزارتخان هها، مؤسسات و شرکت های دولتی که در حالت اشتغال
به صورت تمام وقت انجام شده و کسور مربوط را پرداخت نموده
یا می نماید و مدت خدمت نیمه وقت بانوان به استناد قانون
نیمه وقت بانوان مصوب سال 1362 و اصلاحات بعدی آن و
تبصره 1 ماده 87 قانون مدیریت خدمات کشوری)مشروط به
اینکه در ایام نیمه وقت و پاره وقت کسور بازنشستگی به صورت
کامل پرداخت شده باشد( و مدت خدمت نظام وظیفه و خدمت
مشمولین قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان به عنوان سابقه
خدمت محسوب می شود. ایام مربوط به مرخصی استحقاقی و
استعلاجی مشمولین این ماده و سوابق خدمت غیر دولتی که به
موجب قوانین خاص، خدمت دولتی محسوب شده است، بعنوان
خدمت دولتی لحاظ می شود.
بخش اول 3
ماده 6. ارتقاء: تخصیص پست سازمانی یا سطح شغلی بالاتر
به کارمند بر اساس ضوابط طرح طبقه بندی مشاغل و ارزشیابی
مشاغل.
ماده 7. انتصاب: به کار گماردن کارمند در پست سازمانی
براساس شرایط احراز، لیاقت، شایستگی و ضوابط پیشنهادی
معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت متبوع مصوب هیأت
امناء.
ماده 8. انتقال: عبارت است از جابجایی محل خدمت کارمند
با صدور حکم رسمی به واحدهای تحت پوشش موسسه یا به
منظور اشتغال در سایر موسس هها و واحدهای وابسته به وزارت
بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و یا سایر دستگاه های دولتی
و نهادهای عمومی غیر دولتی با حفظ سوابق خدمت.
ماده 9. مأموریت: عبارت است از:
الف( محول شدن وظیفه موقت به کارمند، غیر از وظیفه اصلی
که در پست سازمانی خود دارد،
ب( اعزام کارمند به طور موقت به واحدهای تحت پوشش
موسسه یا سایر موسس هها و واحدهای وابسته به وزارت
بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارتخان هها و موسسات
عمومی غیر دولتی،
ج( اعزام کارمند برای طی دوره آموزشی یا کارآموزی در داخل
یا خارج از کشور برابر مفاد این آیین نامه.
ماده 10 . تعلیق: ناظر بر وضعیت کارمندی است که طبق حکم
مقامات صلاحیت دار تا تعیین تکلیف وی، به موجب احکام
دادگاه و یا آراء مراجع قانونی ذی صلاح به طور موقت از ادامه
خدمت در موسسه محروم شده باشد.
ماده 11. استعفاء: عبارت است از ارائه درخواست معافیت از
ادامه خدمت درموسسه توسط کارمند.
ماده 12 . غیبت موجه: عبارت از آن است که کارمند به عللی
خارج از حدود قدرت و اختیار خود نتوانست ه در محل خدمت
حاضر شود و موجه بودن عذر او برای موسسه محرز شده باشد.
ماده 13. غیبت غیر موجه: عبارت از آن است که کارمند
بدون مجوز یا ارایه عذر موجه در محل خدمت حاضر نشود.
ماده 14 . اخراج: عبارت از آن است که کارمند در اجرای احکام
هیأت های رسیدگی به تخلفات اداری یا آراء قانونی مراجع
4 آئین نامه اداری و استخدامی کاکرنان غیر هیات علمی
ذی صلاح به خدمت وی در موسسه به طور دائم خاتمه داده شود.
ماده 15. مرخصی استعلاجی: عبارت از آن است که کارمند
در صورت ابتلاء به بیماری یا زایمان که مانع از انجام خدمت وی
باشد، از مرخصی استعلاجی استفاده کند.
ماده 16. بازنشستگی: عبارت از آن است که کارمند طبق
ضوابط و مقررات قانونی و به موجب حکم رسمی به افتخار
بازنشستگی نائل شده و از مستمری بازنشستگی استفاده کند.
ماده 17 . از کارافتادگی: عبارت از آن است که کارمند بنا
به تشخیص پزشک معالج و تأیید کمیسیون پزشکی، توانایی
کارکردن را از دست داده و طبق مقررات از کارافتاده شده است
و از مستمری ازکارافتادگی استفاده میک‌ند.
ماده 18 . انفصال دائم: عبارت از آن است که کارمند به موجب
احکام دادگاه یا آراء قانونی مراجع ذی صلاح از خدمت در موسسه
یا دستگا ههای دولتی محروم شود.
ماده 19. انفصال موقت: عبارت از آن است که کارمند موسسه
به موجب احکام دادگاه یا آراء قانونی مراجع ذی صلاح و برای
مدت معین از اشتغال در موسسه محروم شود.
ماده 20 . آماده به خدمت: عبارت از آن است که کارمند طبق
مفاد این آیین نامه در انتظار تعیین تکلیف یا ارجاع شغل باشد.
ماده 21 . بازخریدی: عبارت از آن است که رابطه استخدامی
کارمند با موسسه قطع و سوابق خدمت دولتی آنان بازخرید شود.
فصل دوم : راهبردها و فناوری انجام وظایف موسسه
ماده 22 . موسسه مجاز است امور تصدی های خود را با رعایت
اصول بیست و نهم و سی ام قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
در قالب دستورالعمل مصوب به بخش تعاونی، خصوصی)حقیقی
و حقوقی(، نهادها و مؤسسات عمومی غیردولتی تعیین صلاحیت
شده از سوی مراجع قانونی و ذ یربط، براساس دستورالعمل
پیشنهادی کارگروه کاهش تصدی ستاد وزارت متبوع و تصویب
هیات امناء واگذار نماید.
بخش اول 5
تبصره. خرید خدمات نیروی انسانی به صورت ساعتی و پاره
وقت در مشاغل مورد نیاز موسسه در قالب دستورالعملی خواهد
بود که از سوی هیأت امناء تصویب می شود.
ماده 23 . نیروی انسانی بخش های غیردولتی که بر اساس
مفاد این آیین نامه، تمام و یا قسمتی از وظایف و تصدی
امور موسسه را عهده دار می گردند، تحت پوشش کارفرمای
غیر دولتی هستند و موسسه هی چگونه تعهد و یا مسئولیتی
در قبال این افراد ندارد. کارفرمایان این افراد موظفند با آنان
مطابق قانون کار و تأمین اجتماعی و سایر قوانین و مقررات
مربوط رفتار نمایند و پاسخگوی مقامات و یا مراجع ذی صلاح
در این رابطه خواهند بود. موسسه در صورت تخلف کارفرمای
بخش غیردولتی در احقاق حقوق این افراد، از محل مطالبات
و ضمانت نامه دریافت شده، مطالبات آنان را پرداخت می نماید.
ماده 24 . موسسه مجاز است به منظور ارتقاء مستمر در کیفیت و
کمیت ارایه خدمات، از خدمات مشاوره ای در زمینه های توسعه
و مدیریت سرمایه های انسانی و فن آوری های نوین اداری
و پشتیبانی استفاده نماید. بدین منظور می تواند با اشخاص
حقیقی، حقوقی و یا مراکز آموزشی، پژوهشی اعم از دولتی و
غیر دولتی واجد شرایط، با رعایت مقررات این آیین نامه، قرارداد
منعقد نماید.
ماده 25 . موسسه مکلف است به منظور ایجاد انگیزه و افزایش
کارآیی و بهره مندی از فکر، اندیشه و خلاقیت کارمندان خود،
سازوکار مناسب برای جلب مشارکت کارمندان و دریافت
پیشنهادها و اثرگذاری آن در تصمی مگیر یها را فراهم آورد.
نظام پیشنهادها و نحوه پرداخت پاداش براساس دستورالعملی
خواهد بود که از سوی شورای تحول اداری وزارت متبوع ابلاغ
م یگردد.
ماده 26 . با کارمند رسمی موسسه که وظایف وی در اجرای
ماده 22 این آیین نامه به بخش غیردولتی واگذار شده است، به
یکی از رو شهای ذیل عمل خواهد شد:
الف( انتقال به سایر واحدهای موسسه یا سایر موسسات و یا
دستگاه اجرایی دیگر،
ب( بازخرید سنوات خدمت،
ج( موافقت با مرخصی بدون حقوق برای مدت سه تا پنج سال،
د( انتقال به بخش غیردولتی که مجری وظایف و فعالیت های
6 آئین نامه اداری و استخدامی کاکرنان غیر هیات علمی
واگذار شده می باشد. در صورت تمایل کارمندان به تغییر صندوق
بازنشستگی هزینه جاب هجایی تغییر صندوق ذ یربط با حفظ
سوابق مربوط از محل اعتبارات تأمین شده توسط موسسه
پرداخت می شود،
ﻫ( انجام وظیفه در بخش غیردولتی به شکل مأمور که حقوق و
مزایای وی را نیزبخش غیردولتی پرداخت م یکند،
و( آماده به خدمت،
ز( موافقت با درخواست کارمند حسب مورد براساس ماده 30
قانون برنامه پنجم توسعه،
ح( موافقت با بازنشستگی در صورت تحقق شرایط.
تبصره. کارمند می تواند سه مورد از موارد هشتگانه فوق را به
ترتیب اولویت انتخاب و به موسسه اعلام نماید. موسسه با توجه
به اولویت تعیین شده از سوی کارمند یکی از روش ها را انتخاب
و اقدام می نماید.
ماده 27 . در راستای اجرای ماده 22 ، موسسه آن دسته از وظایفی
را که قابل واگذاری به بخش غیردولتی است، احصاء و نسبت به
واگذاری آنها اقدام می نماید.
فصل سوم : فناوری اطلاعات و خدمات اداری
ماده 28 . موسسه با ایجاد بسترهای لازم، فرآیندهای مورد عمل
و روش های انجام کار خود را با هدف افزایش بهر هوری نیروی
انسانی و کارآمدی فعالیت ها نظیر سرعت ، دقت ، هزینه ، کیفیت ،
سلامت و صحت امور و تأمین رضایت و کرامت مردم با استفاده
بهینه از ف نآوری اطلاعات و براساس دستورالعملی که از سوی
هیأت رییسه تصویب می شود، تهیه و به مورد اجراء م یگذارد و
این رو شها را حداقل هر سه سال یک بار مورد بازبینی و اصلاح
قرار م یدهد.
ماده 29 . موسسه با هدف بهبود کیفیت و کمیت خدمات
به مردم و با رعایت دستورالعمل های ذ یربط اقدامات زیر را
به ترتیب انجام م یدهد:
١( اطلاع رسانی الکترونیکی درخصوص شیوه ارایه خدمات همراه
با زمان بندی انجام آن و مدارکی که متقاضی باید ارایه نماید،
2( ارایه فرم های مورد نیاز جهت انجام خدمات از طریق ابزار و
بخش اول 7
رسان ههای الکترونیکی ،
3( ارایه خدمات به شهروندان به صورت الکترونیکی و حذف
لزوم مراجعه حضوری مردم به موسسه برای دریافت خدم ت
در موارد ممکن.
تبصره. ارایه این دسته از خدمات از طریق دفاتر پستی و یا
پیشخوا نهای خدمات دولت از طریق بخش دولتی و غیر
دولتی نیز مجاز است.
فصل چهارم : ورود به خدمت
ماده 30 . موسسه ملزم است برنامه ریزی نیروی انسانی خود را
متناسب با برنامه های پنج ساله توسعه اقتصادی، اجتماعی و
فرهنگی کشور و شاخ صهای استاندارد ابلاغی از سوی اداره
کل منابع انسانی و پشتیبانی و مرکز توسعه مدیریت و تحول
اداری وزارت متبوع، به تفکیک هر سال بر مبنای تعداد نیروهای
خروجی، واحدهای جدیدالتاسیس، بخ شها، واحدهای توسعه
یافته و ... تدوین و تنظیم و در سال اول هر برنامه توسعه جهت
تصویب در هیأت امناء مطرح می نماید.
تبصره. استفاده از هرگونه مجوز استخدام رسمی و پیمانی
مستلزم وجود پست یا ردیف خالی سازمانی در قالب تشکیلات
مصوب موسسه است.
ماده 31. مجوز های استخدام سالیانه پیمانی و یا تبدیل وضع
نیروهای قراردادی شاغل به پیمانی و یا قراردادی صرفاً توسط
معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارتخانه در قالب تبصره های
ذیل تعیین و ابلاغ می شود.
تبصره 1. سهمیه استخدامی برای تأمین جایگزین نیروهای
خروجی پیمانی یا قراردادی)بازنشستگی، ازکارافتادگی، فوت،
بازخرید خدمت، اخراج و استعفاء( با نظر اداره کل منابع انسانی
و پشتیبانی و ابلاغ معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارتخانه
تعیین می شود.
تبصره 2. مجوزهای استخدامی مربوط به ایجاد، توسعه و تغییر
در واحدهای تابعه موسسه که در چارچوب طرح سطح بندی
بیمارستان ها، طرح گسترش شبکه های بهداشتی و درمانی و
8 آئین نامه اداری و استخدامی کاکرنان غیر هیات علمی
دبیرخانه شورای گسترش دانشگا ههای علوم پزشکی که با اخذ
مجوز از وزارتخانه یا با مصوبه هیأت وزیران انجام پذیرفته است،
برابر با استانداردهای موجود اداره کل منابع انسانی و پشتیبانی
توسط معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت متبوع تعیین و
ابلاغ خواهد شد.
تبصره 3. موسسه موظف است پس از اخذ مجوز ایجاد، توسعه یا
تغییر واحدهای بهداشتی و درمانی همزمان با مهیا نمودن فضای
فیزیکی و تجهیزات و ملزومات پزشکی در مورد تأمین بودجه
مورد نیاز و تصویب تشکیلات و مجوزهای استخدامی اقدامات و
پیگیری های لازم را از مبادی ذیربط به عمل آورده، به گونه ای که
در آغاز فعالیت واحدهای مذکور، کلیه مراحل اداری، استخدامی
و تشکیلاتی انجام شده باشد.
تبصره 4. موسسه مجاز است در صورت نیاز حداکثر تا پنج
درصد از مجوزهای استخدامی ابلاغی از سوی وزارتخانه را بدون
الزام به رعایت فضای رقابتی و انتشار آگهی و صرفاً با تشخیص و
مسئولیت شخصی رئیس موسسه و با رعایت شرایط احراز طبقه
بندی مشاغل، به جذب نیرو از بین دارندگان مدرک تحصیلی
فوق لیسانس و بالاتر با احراز صلاحیت عمومی بر اساس قانون
گزینش اختصاص دهد.
تبصره 5. موسسه در صورت عدم تأمین مجوز استخدام پیمانی
از سوی وزارتخانه و حسب ضرورت برای رفع نیازهای موقت خود
به نیروی انسانی مجاز است نسبت بهک‌ارگیری نیروهای قراردادی
اقدام نماید. بدین منظور در سال مربوط )حداکثر دوبار در سال(
بر اساس نظریه کمیت های متشکل از معاون توسعه مدیریت و
منابع موسسه و مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی وزارتخانه
نسبت به بررسی نیاز و تعیین تعداد و ترکیب رشته های شغلی
مورد نیاز مبادرت می نماید. مصوبات این کمیته با ابلاغ معاون
توسعه مدیریت و منابع وزارتخانه قابلیت اجرایی خواهد داشت
و بدین ترتیب موسسه می تواند با رعایت ماده 33 این آیین نامه
برابر دستورالعملی که به تصویب هیأت امناء می رسد، نسبت به
به کارگیری نیروی قراردادی مصوب به صورت کار معین با رعایت
شرایط احراز طبقه بندی مشاغل اقدام نماید.
تبصره 6. موسسه مجاز است صرفاً در صورت تشخیص و نیاز،
نیروهای مورد نیاز طرح پزشک خانواده و بیمه روستایی را در
قالب بسته های سیاستی مورد تأیید معاونت بهداشت وزارت
متبوع، بدون برگزاری آزمون و صرفاً با انجام مصاحبه و احراز
بخش اول 9
صلاحیت عمومی و انجام گزینش، به صورت قراردادی به
خدمت بپذیرد.
تبصره 7. هر گونه ب هکارگیری نیروی قراردادی منوط به تأمین
اعتبار از سوی موسسه است.
ماده 32 . موسسه مجاز است در سقف اعتبارات و برابر
استانداردهای موجود برای رفع نیازهای نیروی انسانی
فعالیت های خدمات عمومی مشتمل بر مشاغل نظافت چی،
پی شخدمت، آبدارچی، نامه رسان، تلفن چی و رانندگان
اتومبی لهای صرفاً دولتی، آشپز، متصدیان توزیع غذا و متصدی
تأسیسات )مکانیسین و تکنیسین تأسیسات( با اشخاص حقیقی
برابر ضوابط این آئین نامه، قرارداد منعقد نماید.
تبصره 1. این مشاغل ب هعنوان مشاغل کارگری تلقی شده و
کارکنان مربوط، مشمول قانون کار می باشند.
تبصره 2. کارکنان مورد نظر از نظر بیمه و بازنشستگی پس
از عقد قرارداد با موسسه تابع قانون تأمین اجتماعی می باشند.
تبصره 3. به کارگیری هر گونه نیروی مشمول مفاد این ماده
در خصوص واحدهای ایجادی و یا توسعه ای تحت پوشش
موسسه در مشاغل خدمات عمومی، مستلزم برآورد تعداد نفرات
مورد نیاز برابر استانداردهای ابلاغی اداره کل منابع انسانی و
پشتیبانی وزارتخانه با رعایت ماده 33 این آیین نامه و تأمین
اعتبار توسط موسسه و توسط کمیته موضوع تبصره 5 ماده
31 می باشد.
تبصره 4. موسسه مجاز است در سقف تعداد نیروهای
خروجی دائم سالیانه )بازنشستگی، فوت، اخراج، استعفاء، از
کارافتادگی کلی( از مشاغل مورد نظر این ماده، راساً نسبت به
ب هکارگیری نیروی انسانی جدید جایگزین با رعایت ماده 33 این
آیین نامه و شرایط احراز هر شغل اقدام نماید. در صورت خروج
موقت نیروهای مورد نظر به دلایلی نظیر مرخصی استحقاقی،
استعلاجی، انفصال موقت، بدون حقوق، انتقال و ماموریت
موقت، بهک‌ارگیری نیروی جدید مجاز نمی باشد.
ماده 33. استخدام نیروی انسانی مورد نیاز موسسه به صورت
پیمانی یا قراردادی، در فضای رقابتی و با رعایت عدالت
استخدامی، شایسته گزینی و سنجش توانمندی های عمومی

تخصصی از طریق آزمون یا مسابقه عمومی، تخصصی، مصاحبه
و یا ترکیبی از آنها براساس دستورالعملی که از سوی هیأت امناء
موسسه تصویب می شود و با احراز صلاحی تهای عمومی براساس
قانون تسری گزینش معلمان و کارمندان آموزش و پرورش به
کارمندان سایر وزارتخانه ها و سازمان ها و مؤسسات و شرکت های
دولتی مصوب 9/ 2/ 1375 مجلس شورای اسلامی خواهد بود.
تبصره. شماره ملی هر کارمند موسسه، به عنوان شماره مستخدم
وی تلقی می شود و سایر کارمندانی که از قبل شماره مستخدم
داشته اند، همچنان همان شمار هها معتبرخواهد بود.
ماده 34 . شرایط عمومی استخدام در موسسه:
الف( داشتن حداقل سن بیست سال تمام و حداکثر چهل سال و
برای دارندگان مدرک تحصیلی دکتری و بالاتر چهل و پنج سال،
ب( داشتن تابعیت ایران ،
ج( انجام خدمت دوره ضرورت یا معافیت قانونی دائم برای مردان ،
د( عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر و روانگردان،
ﻫ( نداشتن سابقه محکومیت جزایی مؤثر،
و( دارا بودن مدرک تحصیلی دانشگاهی از دانشگا هها و مؤسسات
آموزش عالی معتبر،
ز( داشتن سلامت جسمانی، روانی و توانایی انجام کار یکه برای
آن استخدام می شوند بر اساس دستورالعمل مصوب از سوی
هیأت امناء موسسه،
ح( اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در
قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران،
ط( التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.
تبصره 1. ب هکارگیری موقت اتباع خارجی حسب قوانین و مقررات
خاص خود صورت م یگیرد و حقوق و مزایای آنان براساس مفاد
این آیین نامه تعیین و برقرار خواهد شد.
تبصره 2. مشمولین قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان، قانون
کار و اعضای هیأت علمی تابع قوانین و مقررات خاص خود
می باشند. حقوق و مزایا و امور رفاهی مشمولین قانون خدمت
پزشکان و پیراپزشکان )مرخصی های استحقاقی، استعلاجی،
بدون حقوق، پاداش، کمک های غیر نقدی و بیمه عمر، درمان و
حادثه و سایر مزایا( تابع مقررات این آیین نامه خواهد بود.
تبصره 3. موسسه موظف است قوانین مربوط به استخدام
ایثارگران را رعایت نماید.
بخش اول 11
تبصره 4. مدت سابقه خدمت تمام وقت دولتی حداکثر به
میزان پنج سال به سقف سنی بند الف اضافه م یشود.
تبصره 5. استخدام بهیار با مدرک تحصیلی دیپلم بهیاری
و حداقل 18 سال سن مجاز م یباشد و ضوابط استخدام در
سایر مشاغل با مدرک تحصیلی دیپلم از سوی وزارتخانه ابلاغ
می شود.
تبصره 6. پذیرش و استخدام بهورز با مدرک تحصیلی دیپلم
و یا فوق دیپلم برابر دستورالعملی خواهد بود که به تصویب
هیأت امناء می رسد.
فصل پنجم : استخدام
ماده 35. رابطه استخدامی در موسسه به سه شکل است:
الف( استخدام رسمی،
ب( استخدام پیمانی برای مدت معین،
ج( استخدام قراردادی برای مدت معین.
تبصره 1. استخدام در بدو ورود به شکل پیمانی یا قراردادی
است. تبدیل وضع کارکنان قراردادی به پیمانی به شرط قبولی
در آزمون استخدامی و پیمانی به رسمی بر اساس دستورالعملی
است که از سوی هیأت امناء موسسه تصویب می شود.
تبصره 2. مستخدمین پیمانی حداقل 3 سال و حداکثر پس
از شش سال خدمت پیمانی در صورت داشتن شرایط، برابر
دستورالعمل مصوب هیأت امناء به مستخدم رسمی آزمایشی
تبدیل وضع می شوند. در صورت عدم احراز شرایط مصوب
برای تبدیل وضعیت به رسمی آزمایشی، تمدید قرارداد پیمانی
مقدور نمی باشد.
ماده 36. طول دوره رسمی آزمایشی حداقل یک سال و حداکثر
دو سال است و کارمند با رعایت شرایط ذیل به مستخدم رسمی
تبدیل خواهد شد:
الف( حصول اطمینان از لیاقت علمی، کاردانی، علاقه به کار،
خلاقیت، نوآوری، روحیه خدمت به مردم، تکریم ارباب رجوع و
ارتقاء سطح رضای تمندی آنان و رعایت نظم و انضباط اداری از
طریق کسب امتیاز لازم با پیشنهاد مدیر بلافصل و تأیید معاون
توسعه مدیریت و منابع موسسه،
ب( طی دوره های آموزشی و کسب امتیاز لازم،
12 آئین نامه اداری و استخدامی کاکرنان غیر هیات علمی
ج( تأیید گزینش.
تبصره 1. درصورت یکه در ضمن یا پایان دوره آزمایشی، کارمند
شرایط ادامه خدمت و یا تبدیل به استخدام رسمی را کسب
ننماید با وی به یکی از روش های ذیل رفتار خواهد شد:
الف( اعطاء مهلت ی کساله دیگر برای احراز شرایط لازم)در هر
حال مدت خدمت آزمایشی کارمند با احتساب این مهلت از 3
سال تجاوز نخواهد کرد(،
ب( قطع رابطه استخدامی.
تبصره 2. دستورالعمل اجرایی این ماده به تصویب هیأت امناء
موسسه می رسد.
ماده 37 . کارمند رسمی در یکی از حالات ذیل از خدمت در
موسسه خارج م یگردد:
الف( بازنشستگی و یا از کارافتادگی کلی طبق قوانین ذی ربط،
ب( قبول استعفاء،
ج( بازخریدی،
د( اخراج یا انفصال به موجب احکام مراجع قانونی ذی ربط،
ه( فوت.
ماده 38 . موسسه اجازه بهک‌ارگیری کارمندان منفصل از خدمت
و همچنین کارمندان اخراج شده توسط سایر موسسات و
واحدهای تابعه وزارتخانه را ندارد.
ماده 39. انعقاد قرارداد مجدد با کارمند پیمانی یا قراردادی
منوط به تحقق شرایط ذیل است:
الف( استمرار بقاء پست سازمانی کارمند پیمانی یا قراردادی،
ب( کسب نتایج مطلوب از ارزیابی عملکرد و رضایت از خدمات
کارمند،
ج( جلب رضایت مردم و ارباب رجوع،
د( ارتقاء سطح علمی و تخصصی در زمینه ی شغل مورد تصدی.
تبصره 1. درصورت عدم تحقق هر یک از شرایط فوق، انعقاد
قرارداد مجدد با کارمند پیمانی یا قراردادی مقدور نخواهد بود.
ضوابط بندهای ب، ج و د این ماده طی دستورالعملی از سوی
هیأت امناء تصویب می شود.
تبصره 2. هسته گزینش موسسه ملزم است نظریه خود را
در خصوص تمدید یا عدم تمدید قرارداد کارمندان پیمانی و
بخش اول 13
قراردادی حداکثر تا پایان بهمن ماه هرسال به معاونت توسعه
مدیریت و منابع موسسه اعلام نماید. عدم ارسال نظریه تا مهلت
مقرر به منزله تأیید تمدید قرارداد کارمندان مورد نظر می باشد.
ماده 40 . استفاده کارمندان از مزایای بیمه بیکاری حسب
مورد، تابع قوانین و مقررات دولت خواهد بود.
فصل ششم : انتصابات
ماده 41 . انتصاب و ارتقاء شغلی کارمند باید با رعایت شرایط
تحصیلی، تجربی و موفقیت در دوره های آموزشی ضمن خدمت
مورد لزوم، پس از احراز شایستگی و عملکرد موفق در مشاغل
قبلی آنان صورت گیرد.
ماده 42 . انتخاب و انتصاب افراد به پست های مدیریت حرفه ای
و سرپرستی و شرایط تخصصی و عمومی و نحوه ارتقاء مسیر
شغلی برابر دستورالعملی خواهد بود که از سوی مرکز توسعه
مدیریت و تحول اداری وزارت متبوع پیشنهاد و توسط هیأت
امناء موسسه تصویب خواهد شد.
تبصره 1. انتصاب افراد به پس تهای مدیریتی و سرپرستی باید
ابتدا در کمیته طبق هبندی مشاغل موسسه مطرح و در صورت
تشخیص و احراز شرایط لازم و تصویب این کمیته، پس از
تأیید حراست دانشگاه نسبت به تغییر عنوان و انتصاب آنان
اقدام نمود.
تبصره 2. ترکیب اعضاء کمیته طبقه بندی مشاغل، شاخص ها،
وظایف و نحوه امتیاز بندی برابر دستورالعملی خواهد بود که از
سوی وزارت متبوع ابلاغ خواهد شد.
ماده 43 . دوره خدمت در پست های مدیریتی موسسه چهار
ساله و تمدید آن دوره بلامانع است. ارزیابی عملکرد مدیران،
تغییر پست افراد قبل از مدت مذکور و ... بر اساس دستورالعملی
است که از سوی هیأت امناء موسسه تصویب خواهد شد.
ماده 44 . موسسه هی چگونه تعهدی نسبت به پذیرش مدارک
مقاطع تحصیلی دانشگاهی ارائه شده غیر مرتبط با رشته
شغلی کارمند در طول اشتغال نخواهد داشت و پذیرش
مدارک مرتبط نیز منوط به طرح در کمیته طبق هبندی مشاغل
و تائید آن کمیته است.
14 آئین نامه اداری و استخدامی کاکرنان غیر هیات علمی
فصل هفتم : توانمندسازی کارمندان
ماده 45 . توانمندسازی عبارت است از شناسایی و توسعه
قابلی تهای کارمندان از طریق ارتقای دانش، اصلاح نگرش
و بهبود مهارت های آنان به نحوی که باعث افزایش کارایی و
اثربخشی و در نهایت تسهیل در دستیابی به اهداف سازمانی
گردد.
ماده 46 . موسسه مکلف است به منظور توانمندسازی کارمندان،
نظام آموزش آنان را بر اساس دستورالعملی که از سوی هیأت
امناء موسسه تصویب می شود، به گونه ای طراحی نماید که همراه
با متناسب ساختن دانش، مهارت و نگرش کارمندان با شغل
مورد نظر، انگیز ههای لازم برای مشارکت مستمر آنان در فرایند
آموزش را فراهم نموده و رابطه ای بین ارتقاء و انتصاب کارمندان
و مدیران با نظام آموزش برقرار شود. طراحی دور هها به دو روش
زیر مقدور است:
الف( طراحی دوره های آموزشی ضمن خدمت به صورت پودمانی
و ترمی واحدی در طول دهه های خدمتی کارمند با هدف ارتقاء
مدرک تحصیلی فرد،
ب( طراحی دور ههای آموزشی ضمن خدمت کوتاه مدت، با هدف
ارتقاء توانمندی های عمومی و اختصاصی کارمند.
تبصره. موسسه می تواند در قالب برنامه های توانمندسازی
کارمندان خود، تمام مراحل نیازسنجی، برنامه ریزی، طراحی ،
اجراء، ارزشیابی و سنجش اثربخشی دوره های آموزشی و سایر
فعالیت های آموزشی و پژوهشی مربوط به آموزش کارمندان را
رأساً یا از طریق مؤسسات و مراکز آموزشی و پژوهشی دولتی و
غیردولتی که صلاحیت فنی و تخصصی آنها مورد تأیید مراجع
ذی ربط باشد، انجام دهد.
ماده 47 . موسسه موظف است به منظور سیاس تگذاری و
مدیریت کلان آموزش منابع انسانی از مصوبات کمیته راهبری
آموزش و توانمندسازی وزارتخانه تبعیت نماید.
ماده 48 . اعطای مأموریت آموزشی برای انجام تحصیلات
تکمیلی دانشگاهی )فوق لیسانس و بالاتر( مستلزم آن است که
موسسه با استناد به ماده 30 این آیین نامه نیازهای نیروی انسانی
خود را حسب نوع و تعداد رشته و مقطع تحصیلی مورد نیاز
بخش اول 15
استخراج و با رعایت اولویت ها در قالب سهمیه سالیانه تعیین
و به تصویب هیأت رییسه موسسه برساند و صرفاً بر این اساس
نسبت به اعطای مأموریت آموزشی به کارمندان اقدام نماید.
تبصره 1. تمامی کارمندان پیمانی، رسمی آزمایشی و رسمی
مجاز خواهند بود برابر دستورالعملی که از سوی هیأت امناء
تصویب می شود، از مأموریت آموزشی استفاده نمایند.
تبصره 2. ایثارگران در استفاده از مأموریت آموزشی، تابع
قوانین و مقررات مربوط خواهند بود.
تبصره 3. اعطای مأموریت اداری روزانه یا ساعتی برای
دور ههای پودمانی و دور ههای حضوری از جمله MPH و ... بنا
به نیاز موسسه در راستای توانمندسازی کارمندان برای انجام
بهینه وظایف سازمانی امکا نپذیر است.
فصل هشتم : حقوق و مزایا
ماده 49 . نظام پرداخت کارمندان موسسه بر اساس ارزشیابی
عوامل شغل و شاغل و سایر ویژگی های مذکور در مواد آتی
خواهد بود. امتیاز حاصل از نتایج ارزشیابی عوامل مذکور در
این فصل ضرب در ضریب ریالی سالیانه، مبنای تعیین حقوق و
مزایای کارمندان قرار م یگیرد.
تبصره. ضریب ریالی مذکور در این ماده برای هر سال معادل
ضریب ریالی اعلام شده از سوی دولت بوده که توسط وزیر
بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابلاغ م یگردد.
ماده 50 . مشاغل مشمول این آیین نامه به پیشنهاد معاونت
توسعه مدیریت و منابع وزارتخانه بر اساس عواملی نظیر اهمیت،
پیچیدگی وظایف و مسؤولی تها، سطح تخصص و مهارت های
مورد نیاز به یکی از طبقات جدول یا جداول «حق شغل »
اختصاص یافته و به تصویب هیأت امناء خواهد رسید. امتیاز
جدول یا جداول ارزشیابی مشاغل، حداقل 2400 و حداکثر آن
7000 برابر دستورالعمل پیوست می باشد.
تبصره 1. افزایش امتیازات جدول یا جداول موضوع این ماده و
تبصر ههای آن و ماده 51 )حق شاغل( به منظور تعدیل حقوق
ثابت کارمندان و با اعمال کاهش یا حذف مبلغ تفاوت تطبیق
16 آئین نامه اداری و استخدامی کاکرنان غیر هیات علمی
در احکام کارگزینی کارمندان تابع دستورالعملی خواهد بود که
با پیشنهاد معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت متبوع و به
تصویب هیأت امناء می رسد. بدیهی است با اعمال این تبصره
درج تفاوت تطبیق باقیمانده مانع از افزایش ضریب سالانه حقوق
کارمندان نخواهد شد.
تبصره 2. تطبیق حقوق و مزایای افراد جدیدالاستخدام و
کارشناسان بهداشت حرفه ای و محیط که به امور بازرسی منصوب
م یشوند، بر اساس دستورالعملی خواهد بود که به تصویب هیأت
امنای موسسه می رسد.
تبصره 3. هر کدام از مشاغل متناسب با ویژگ یها، حداکثر در
پنج رتبه: مقدماتی، پایه، ارشد، خبره و عالی طبقه بندی می شوند
و هرکدام از رتبه ها به یکی از طبقات جدول یا جداول موضوع
این ماده اختصاص می یابند. شاغلین مربوط در بدو استخدام
در رتبه مقدماتی و اولین طبقه شغلی مربوط قرار م یگیرند و
در طول دوره خدمت در قالب دستورالعمل تهیه شده از سوی
معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارتخانه بر اساس عواملی نظیر
ابتکار و خلاقیت، میزان افزایش مهارت ها، انجام خدمات برجسته،
طی دوره های آموزشی، میزان جلب رضایت ارباب رجوع و ...
متناسب با ویژگ یهای مشاغل، ارزیابی و حسب امتیازاتِ کسب
شده و طی حداقل مدت سنوات خدمت مورد نیاز به رتبه های
پایه، ارشد، خبره و عالی ارتقاء می یابند. افرادی که طبق ضوابط
مصوب به عنوان نخبه تعیین می شوند و افرادی که علاوه بر
شرایط عمومی در بدو استخدام از تجربه و مهارت لازم برخوردار
هستند، طبق دستورالعمل مربوط از طی نمودن برخی از رتب هها
معاف و در یکی از رتبه های بالاتر قرار م یگیرند.
تبصره 4. رتبه های خبره و عالی فقط

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۱/۰۷
moe govir

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی